Vissza a blogokhoz

Nem várt helyzet

Papp Zoltán
Nonap

Karrierem kezdetén a Castrol kiskereskedelmi vállalat képviselőjeként Dorchesterben (UK) beléptem egy ügyfélhez, hogy elkápráztassam a Castrol GTX legújabb promóciós ajánlatával. Tíz perccel később könnyeimet visszatartva, az ajkamba harapva távoztam.

A tulajdonos számára egyáltalán nem hatott lenyűgözően az általam kínált árengedmény szintje vagy az a mód, ahogy azt előadtam. Kiabált, üvöltözött, durva szavak repkedtek a szájából, és szikrát szórtak a szemei. Vitriolként ömlött rám az egész.

Másnap 50 mérföldet autózva visszamentem hozzá, és megpróbáltam még egyszer. Rendeléssel és a bocsánatkérésével távoztam. Nagy valószínűséggel az előző nap minden személyes problémáját és frusztrációját rajtam vezette le.

Bár az eset közel 30 éve történt, a mai napig élénken él az emlékezetemben. Alapvetően azért mentem vissza, hogy megtudjam, hogyan kezeljem a helyzetet, és ne féljek tőle vagy futamodjak meg előle. Ez persze nem könnyű feladat.

Mára sokkal idősebb lettem (és remélem kicsit bölcsebb is), tizenöt évnyi Scotwork tréneri és konzultánsi tapasztalat van a hátam mögött. Őszintén bevallom, hogy pár évvel ezelőtt egy hasonló helyzetben találtam magamat, és megint váratlanul ért.

Egy tisztességesnek látszó úriember fogadott engem és a kollégámat a recepciónál. Kellemesen elbeszélgettünk, miközben informálisan már arra is rátértünk, hogy miképpen segíthetjük az üzletmenetüket. A témához érve arra kért minket, hogy azt már a kereskedelmi részlegen dolgozó egy-két munkatársával közösen beszéljük át.

A tárgyalóba lépve nagyjából egy tucat mogorva ember fogadott minket, hatalmas patkóalakú asztalnál ülve a közepén nekünk szánt két székkel, pont úgy mintha egy rendőrségi kihallgatáson lettünk volna. A történetből elég annyi, hogy egy óra múlva felpaprikázva a dühtől, megtépázottan, összetörten és megalázva távoztunk. Ezután elhatároztam, hogy az soha többet nem történhet meg velem, hogy egy ilyen helyzet felkészületlenül érjen.  Ez egy jó példa volt arra az agresszív viselkedésre és nyomásgyakorlásra, amivel a tárgyalók szembesülhetnek.

Mai napig elvörösödik az arcom, ha bármelyik esetre visszagondolok, pedig a két eset között huszonöt év telt el. Azt nem tudjuk megakadályozni, hogy önnel is megtörténjen hasonló, de a Scotwork, Ann Allfrey és én minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy ötleteket, struktúrát adjunk ahhoz, hogy magabiztos legyen, ha mégis ilyen helyzetben találja magát. Csatlakozzon be, hallgassa meg tippjeinket, ötleteinket, és ossza meg ön is sajátjait a többiekkel.

Nőnapi webináriumunk március 08-án 14:00 órakor (GMT+1).

Tudja meg, hogyan készüljön fel a következő tárgyalásaira, különös tekintettel arra, ha nehéz tárgyalóféllel kerülne szembe.

A webinarra itt regisztálhat:  https://bit.ly/3IDan9F


Az eseményből befolyó teljes bevételt a Refuge.org.uk  szervezetnek ajánljuk fel, mely szervezet a családon belüli erőszak megelőzése érdekében dolgozik.

Tárgyalásikészség-fejlesztéssel kapcsolatban pedig keressen minket! hungary@scotwork.com

 

Annabel Shorter – Scotwork UK munkatárs írásának fordítása

 

 

 

Papp Zoltán
Papp Zoltán további írásai:
Szavak és tettek
Munkahelyi passzív ellenállás
Vissza a blogokhoz

Feliratkozás blogunkra

Honlapunk védelmét a reCAPTCHA biztosítja, és érvényesek rá a Google Adatvédelmi Irányelvei és Általános Szerződési Feltételei. Tiszteletben tartjuk a személyes adatainak védelmét. További információért, kérjük, olvassa el az Adatvédelmi Nyilatkozatunkat.